03-7772074

אבני נזר 18, בני ברק

02-5022121

יפו 216, ירושלים

השתלת שיניים: המדריך המלא

הספקת לראות הרבה דברים בחיים האלה. שמחת, הצטערת, התרגשת, בנית ועשית בשתי ידיים. למדת ממה להיזהר יותר ואיפה להרפות, ולא קל להפחיד אותך עם שטויות. אז למה את שיקום הפה שלך את/ה דוחה שוב ושוב?

רופאים מומחים בשיקום הפה מתעסקים בשחזור השיניים הפגומות או החסרות, במטרה להחזיר את המטופל לתפקוד מלא, ולפה בריא ואסתטי. שיקום הפה כולל טיפולים פשוטים ושגרתיים יחסית, כמו טיפולים למניעת מחלות חניכיים או טיפול שורש, אך המונח מתייחס בעיקר לטיפולים המורכבים יותר, בדרך להשתלת שיניים: ניתוחי לסת, התקנת גשרים וכתרים זמניים, השתלת עצם, ועוד טיפולים שמכינים את הפה להשתלת שיניים

שלב 1 – זיהוי בעיות

לאחר שבדק את המטופל, הרופא המומחה לשיקום הפה קובע עם המטופל את תהליך הטיפול. חשוב מאוד לברר מיהו הרופא שיבצע את הטיפול, ולוודא שמדובר ברופא מוסמך ומומחה בשיקום הפה! לצערנו, לא חסרים שרלטנים המבטיחים זהב ומשאירים אותך עם פה חלול וחור בארנק. בחירת הרופאים במרפאתנו נעשית בקפידה, כולם בוגרי המוסדות להשכלה גבוהה הנחשבים בעולם, וניסיונם בתחום הולך לפניהם. (לינק: צוות הרופאים בבינת השן)
מלבד הפגם האסתטי שנוצר עקב שיניים חסרות, לרב נוצרות גם הפרעות בדיבור ובלעיסה. החוסר בשיניים גורם לתנועות ולחצים, וכתוצאה מכך מופר האיזון של חלל הפה: עם הזמן, עלולה להיווצר הטיה של השיניים הסמוכות והנגדיות לעבר מקום השן הנעדרת, מה שיקשה על ניקוי השיניים, ויגביר את הסיכוי להתפתחות חיידקים ומחלות חניכיים. בנוסף, עלולה להיגרם תזוזה של השיניים האחרות, שמחלישות את השיניים ופוגעות בהן בעת סגירת הפה למשל. התוצאה הכוללת, כידוע, היא אי- נוחות רבה, ומראה לא אסתטי בעליל.

נפל הדין: את/ה צריך השתלת שיניים

עד לפני כמה שנים, הפתרון האולטימטיבי היה הרכבת שיניים תותבות שיבואו במקומן של השיניים החסרות. אמנם מדובר בפתרון אסתטי, אך אי הנוחות שנגרמת בגלל השיניים התותבות, והנזק שהן עלולות להסב לשיניים הבריאות בעקבות השתפשפות ואי-יציבות של הגשר, הניעו לחיפוש אחר פתרון קבוע ויעיל יותר. כך הולידה הטכנולוגיה את השתלים הדנטליים – פתרון חדשני ומתקדם לשחזור שיניים חסרות, כחלק ממערך שיקום הפה.
כיום, השתלת שיניים היא הפתרון המומלץ והמועדף ביותר!

"התחלתי טיפול אצלכם לפני 10 חודשים והיום אני אחרי הכל. קודם כל אני רוצה להגיד תודה! השיניים מושלמות. אבל לא רק על זה אני רוצה להגיד תודה. גם על היחס לאורך כל הדרך, האכפתיות והדאגה, וזה שתמיד יש עם מי לדבר. נכון, בהתחלה טיפה כאב, אבל התחשבתם בהכל והייתם מסורים.  תמיד שואלים אותי אם אלו השיניים שלי, וזאת המחמאה הכי גדולה שיכולתי לבקש. אוהבת אתכם ומהטיחה לבוא לבקר, עליזה".

איך מבצעים השתלת שיניים?

ברגע זה הרופא יכול לקחת מידות ולהתאים למטופל את השתלים האופטימליים בשבילו, שבזכותם תתאפשר השתלת שיניים איכותית ומקצועית. לעיתים הרופא יבקש לבצע צילום CT כדי שיהיו בידיו נתונים מדויקים ביותר על מבנה העצמות ומיקום העצבים. על סמך כל הנתונים הללו, הרופא יקבע תכנית טיפול ייחודית ומתאימה למטופל.

השתלת שיניים מתבצעת על גבי שתלים מטיטניום. שתלים אלו הם תחליף מלאכותי לשורשי השיניים החסרות, שמחדירים פנימה אל תוך החניכיים, לעצם הלסת. אל השתל מחברים את החלק שישמש כבסיס לשן החדשה. התהליך יכול לארוך כמה חודשים, כאשר חלק גדול מהתקופה מוקדש להבראה. כדי לקבל תוצאות איכותיות ביותר עם מינימום אי-נוחות למטופל, אנו מקפידים לבצע את השלבים בעתם, ולא "ביום אחד" – שיטה פזיזה ולא מציאותית למי שדורש טיפול איכותי.

מהם היתרונות בהשתלת שיניים?

השתלת שיניים היא פתרון רפואי ואסתטי. לצד חיוך חדש, רחב ויפה, המטופל מקבל איכות חיים בחזרה: שלא כמו שיניים תותבות, השתלת השיניים הקבועות נותנת לו נוחות וביטחון. בנוסף, השיניים הבריאות נשמרות, כמו גם רמת העצם, הנוטה להיספג כאשר חסרות שיניים. איזון הפה כולו נשמר לטווח ארוך, ותמיד קיימת האפשרות לתקן ולשפר.

 

שלב 2: אצל הכירורג

השלב הבא יהיה בחדרו של רופא כירורג פה ולסתות, והוא קצת יותר ארוך.

שלב זה יכלול את הכנת הלסת לקביעת השתל והחדרתו. הכירורג קודח חור קטן מאוד בלסת ומחדיר לתוכו את השתל מטיטניום. קדיחה זאת דורשת מיומנות רבה ומומחיות מלאה כדי לא לפגוע בעצם ובעצבים הרבים באזור. לאחר החדרת השתל נחכה מספר שבועות עד שהבורג יתאחה עם העצם בצורה המבוקשת. קליטת השתל היא תנאי קריטי להצלחת השתלת השיניים. בזמן ההמתנה, יונח מכסה קטן על ראש הבורג על מנת הגן עליו בזמן ההחלמה והאיחוי.

כעבור הזמן הנדרש, יניח הכירורג כתר זמני על ראש השתל, להמשך תהליך השתלת השיניים. כאשר החניכיים יאפשרו לעבור לשלב הבא והאחרון, יוכל הרופא להניח את הכתר הקבוע – שן חדשה לכל דבר!

 

שלב 3: ההמלצה שלנו

בניגוד לבתי-חולים בהם המטופל נאלץ להתרוצץ בין רופאים, או מרפאות קטנות בהן הפיקוח הוא מינימלי, "בינת השן" מתייחדת בכך שכל הרופאים מכל התחומים הרלוונטיים לשיקום הפה נמצאים באותו המקום, ומשלימים זה את עבודתו של זה.השתלת שיניים היא אמנם תהליך מורכב, אך כאשר היא מבוצעת על-ידי מומחים ובעלי ניסיון בתחום, אין למטופל מקום לחששות. תכנית הטיפול שקבע לו הרופא מתאימה לו באופן פרטי. כל מה שנותר לו הוא לבדוק שהוא אכן בידיים טובות.
במרפאת המומחים שלנו, רופאי השיניים, הרופאים הכירורגים ומומחי שיקום הפה, נמצאים כלם תחת קורת גג אחת, ומשתפים פעולה לאורך כל התהליך שיעניק למטופל חיוך חדש, בריא ונוצץ!

מרפאת המומחים "בינת השן" ממוקמת ברחוב יפו 169, ירושלים.
הצוות שלנו מחכה לכם כל יום, בין השעות  8:30 – 19:30.
צרו קשר לכל שאלה, ייעוץ, או קביעת תור: 1-700-700-199
המרפאה להשתלת שיניים ושיקום הפה נמצאת באזור נגיש ונוח בזכות הרכבת הקלה והקרבה לתחבורה ציבורית (מרחק הליכה מהתחנה המרכזית).

נשמח להעניק לכם ליווי אישי בתהליך השתלת השיניים, השאירו פרטים ונחזור אליכם:

[pojo-form id="1485"]

מרפאת בינת השן

שיקום הפה הינה מלאכת אמנות לכל דבר.
התאמות של צבע, צורה וטקסטורה, הכרחיות לקבלת תוצאה מושלמת.

במרפאת השיניים בינת השן, אנו מתייחסים אל השינים שלך כאל יצירת אומנות, הן בדיוק הטכני והן בהתאמת צבעים וגוונים, על מנת כדי להגיע לתוצאה המדויקת וההרמונית ביותר לפנים שלך.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן