03-7772074

אבני נזר 18, בני ברק

02-5022121

יפו 216, ירושלים

לבקר במרפאת שיניים ולמנוע טיפול שורש

למה צריך טיפול שורש?

  • דלקות

לרוב, הצורך בטיפול שורש נובע מדלקת בתעלות השורש, ששום אנטיביוטיקה לא מסוגלת לרפא. מחלות וזיהומים בתעלות השורש הן בדרך כלל תוצאה של חדירת חיידקים דרך הזגוגית המגנה אל מוך השן, בעקבות סדק בשן, עששת, דלקות חניכיים וכדומה. בדרך כלל, האפשרות החלופית היא עקירת השן.

  • השחזה או כריתת שן חלקית

לעיתים סיבת הטיפול אינה דלקת, אלא הצורך בהשחזה או כריתה חלקית של השן, בטיפולים מקדימים לשחזור השן, לדוגמה, בהם צריך להשחיז את השן על מנת לתקן אותה. ייתכן צורך בטיפול שורש גם במסגרת טיפול בבעיות חניכיים, בהם נדרשת לפעמים כריתה של חלק מהשן. השחזת השן כרוכה בכאב רב בגלל הפגיעה בעצבים, ולכן צריך בצע טיפול שורש כטיפול מקדים.

 

סימנים מזעיקים

רגישות יתר למגע, רגשיות לחום ולקור, נפיחות באזור החניכיים, כאבים סביב העצם או שינוי בצבעה של השן, הם סימנים שצריכים להדליק נורה אדומה אך לא מחייבים שאת/ה אכן זקוק/ה לטיפול שורש. לכן חשוב להגיע בדחיפות למרפאת שיניים. רופא שיניים יבדוק את חומרת המצב באמצעות רנטגן ובדיקות נוספות, ויתאים לך טיפול.

 

טיפול שורש – תהליך הטיפול

השלב הראשון בטיפול שורש הוא סילוק העששת שהצטברה במקום. בשלב השני, מנקים לגמרי את תעלות השורש מכל חיידק, לפני שנסתום אותן בחומר מיוחד בשלב שלישי.

טיפול שורש יכול להתבצע כמעט בכל מרפאת שיניים, בדרך כלל תחת הרדמה מקומית. במקרים מסוימים הטיפול ייעשה בהרדמה כללית אך זה מאוד תלוי במצב הבריאותי של המטופל.

כמו בכל טיפול שיניים, ישנם סיכונים שעלולים לקרות במקרים קיצוניים. על מנת למנוע זיהום מסוכן או פגיעה עצבית, חשוב לדעת באיזו מרפאת שיניים הולכים לקבל טיפול שורש. במרפאה להשתלות שיניים "בינת השן", אנו יודעים לשים לב גם לדברים הקטנים. אל תהסס לפנות אלינו.

*

כאמור, המקור לזיהום נמצא ברוב המקרים בהתפתחות של עששת וחיידקים בחלל הפה. על מנת למנוע סבל מיותר, חשוב לבקר במרפאת שיניים בתדירות קבועה ולקבל טיפולי שיניים שימנעו מכל בעיה קטנה להתפתח. שמרו על השיננים שלכם!

מרפאת בינת השן

שיקום הפה הינה מלאכת אמנות לכל דבר.
התאמות של צבע, צורה וטקסטורה, הכרחיות לקבלת תוצאה מושלמת.

במרפאת השיניים בינת השן, אנו מתייחסים אל השינים שלך כאל יצירת אומנות, הן בדיוק הטכני והן בהתאמת צבעים וגוונים, על מנת כדי להגיע לתוצאה המדויקת וההרמונית ביותר לפנים שלך.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן