03-7772074

אבני נזר 18, בני ברק

02-5022121

יפו 216, ירושלים

כל מה שרציתם לדעת על עקירה…

עקירת שן מעולם לא הייתה חוויה נחמדה, אך לפעמים אין ברירה וחייבים לעבור את זה. מהן הסיבות לעקירת שיניים? מהו ההבדל בין עקירה "פשוטה" לעקירה כירורגית? מתי ניתן להימנע מעקירה?

באלו מקרים מבצעים עקירה?

בצורה הכי פשוטה ובסיסית, נדרשת עקירה כאשר נגרם נזק בלתי הפיך לשן מסוימת. למרות שזהו הטיפול החסכוני ביותר, עדיין משתדלים לא להגיע אליו. כאשר שן צריכה עקירה, סימן שכשלו כל הניסיונות להציל אותה. למה זה קורה?

סיבות נפוצות לעקירת שיניים

  • דלקת חניכיים חמורה עלולה לגרום לספיגת עצם. במצב כזה השן מתחילה להתנתק, ועם הזמן גם להירקב. גם ללא דלקת, במידה והשן הגיעה למצב של הרס וריקבון, אין ברירה אלא לעקור אותה.
  • לפעמים צריך לפנות מקום בתחילת תהליך יישור שיניים, ולכן הרופא יבחר בעקירת השיניים המפריעות. אותה הפרוצדורה נעשית לגבי שיניים שחוסמות שיניים אחרות. על מנת שלא יופר כל איזון הפה, נעקור את השיניים הבעייתיות.
  • במצבים מורכבים יותר, כגון טיפולי כימותרפיה או הקרנות, מתגבר הסיכון לזיהומים, ולזיהומי שיניים בפרט. לכן, אם ישנה שן שהיא בעייתית, עדיף לעקור אותה עוד לפני הטיפול הרפואי.

 

עקירה פשוטה או עקירה כירורגית?

עקירה פשוטה היא עקירה שמבקשים לבצע בשן הנראית לעין. בדרך כלל מספיק בהרדמה מקומית וההנחיות הן פשוטות.

עקירה כירורגית היא הרבה יותר מורכבת, כיוון שהיא דורשת הליך כירורגי שיאפשר לגשת לשן שהיא כלואה או מוסתרת. עקירה כירורגית דורשת בדרך כלל את מיומנותו של רופא מנתח מומחה. בעקירה כירורגית מקפלים/ מרימים את רקמת החניכיים על מנת לגלות את השן שמבקשים לעקור, ומחזירים אותה למקומה לאחר העקירה. לפעמים נדרשת גם הסרת/ הוספת עצם לפי הצורך. באופן כללי, לא נדרשת הרדמה כללית, אלא אם כן מדובר במצב רפואי מיוחד. במקרים קיצוניים יותר, השן כלואה עד כדי כך שהרופא חותך את השן ומוציא אותה במספר שלבים. ההליך כאן הוא כאמור יותר מורכב, ופחות נוח.

האם ניתן להימנע מעקירה?

כן, כאשר קיימת אפשרות לשיקום השן בצורה איכותית ולטווח זמן ארוך.

מה קורה לאחר העקירה?

אחרי עקירה בדרך- כלל אין סיבה לסיבוכים.

הסיכון היחיד הכרוך בעקירת שן הוא הפרת האיזון בחלל הפה והשיניים: השיניים הקרובות למקום, וגם השיניים הנגדיות לאזור העקירה, עלולות להתחיל לזוז ממקומן. כתוצאה מכך, גם שאר השיניים יזוזו, והסיכון לעששת יגבר. בנוסף, עלולה להיווצר אי- נוחות בסגירת הפה או בלעיסה כתוצאה מהתזוזות, מה שגם כן פוגע בשיניים.

לכן חשוב לדעת! במידה ואתם מרגישים שהשיניים מתחילות להתנדנד, פנו מיד לייעוץ רפואי.

ומה עושים כש"מאוחר מדי"?

גם במקרה כזה, פנו לייעוץ. צוות המומחים ב"בינת השן" מתמחה בהשתלות שיניים, ומנוסה מאוד במצבים שנגרמו לאחר עקירות שיניים. ייתכן והפתרון שלכם נמצא כאן!

מרפאת בינת השן

שיקום הפה הינה מלאכת אמנות לכל דבר.
התאמות של צבע, צורה וטקסטורה, הכרחיות לקבלת תוצאה מושלמת.

במרפאת השיניים בינת השן, אנו מתייחסים אל השינים שלך כאל יצירת אומנות, הן בדיוק הטכני והן בהתאמת צבעים וגוונים, על מנת כדי להגיע לתוצאה המדויקת וההרמונית ביותר לפנים שלך.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן