03-7772074

אבני נזר 18, בני ברק

02-5022121

יפו 216, ירושלים

המדריך לצחצוח שיניים והיגיינה נכונה

למרות התקדמותה המסחררת של רפואת השיניים, עדיין ברור שהעדפה הראשונה צריכה להיות השיניים הטבעיות. לכן חשוב לדעת כיצד לשמור עליהן בצורה הנכונה, ולתת להן סיכוי גדול יותר ללוות אותנו כמה שיותר שנים. ידוע לכל שהשמירה הבסיסית ביותר היא צחצוח נכון של השיניים, ובכל זאת, עדיין קיים חוסר מודעות והבנה לגבי הדרך לשמור על היגיינה נכונה בחלל הפה. ניתן כאן מספר הסברים ונעמיד דברים על דיוקם. אחרי הכל, החיוך שלכם שווה זהב!

בחנו את עצמכם – מה אתם יודעים על צחצוח שיניים?

נדיר למצוא מישהו שלא מצחצח שיניים באופן יומיומי ומסודר. עוד יותר נדיר למצוא אנשים שעושים זאת כמו שצריך… כמה פעמים ביום? כמה זמן אורך צחצוח שיניים נכון? איך נראית המברשת? ואיך בוחרים משחת שיניים? צחצוח שיניים וזהו?

כללים לצחצוח שיניים

הזמן הנדרש לצחצוח שיניים תקין נע בין 3 ל-5 דקות.

חשוב שצחצוח השיניים יעשה בסמוך לארוחות. מספר ה"צחצוחים" כמספר הארוחות!

תוחלת החיים של מברשת שיניים היא שלושה חודשים לערך. ברגע שנעלמת גמישות הסיבים ושהם כפופים מדי, צריך להחליף למברשת שיניים חדשה. באופן כללי, מברשת בעלת סיבים רכים עדיפה, כיוון שקטנים יותר הסיכויים לפגיעה בחניכיים או בשיניים. כמו כן, הידית צריכה להיות ארוכה מספיק על מנת להבטיח אחיזה טובה.

המברשת צריכה להגיע לכל חור וחריץ של כל שן ובכלל לכל שן בחלל הפה. התנועות צריכות להיות קטנות ורכות. חשוב להקפיד להגיע לכל פינה, גם לשיני הבינה וללשון.

אלה הם הכללים העיקריים והבסיסיים ביותר בצחצוח שיניים, ובמידה ועקבתם אחריהם בהתמדה, אפשר לומר שביצעתם 60% מהנדרש כדי לשמור על שיניכם. כן! רק %60 .

אביזרים משלימים לאחר צחצוח שיניים

גם אחרי צחצוח שיניים באמצעות מברשת שיניים תקינה, עדיין נשארים חיידקים ולכלוכים בין השיניים. כאשר יש כתרים, סתימות או שתלים, זה עוד יותר נכון. לכן חשוב להחזיק ולהשתמש במברשוניות וחוט דנטאלי לניקוי הרווחים בין השיניים.

חשוב לבחור משחה שתשלים כראוי את פעולת צחצוח השיניים כראוי.

העבודה המכנית של תנועות הצחצוח ממלאה את התפקיד העיקרי. משחת השיניים משלימה את הפעולה. רופאי השיניים ממליצים לבחור משחת שיניים המכילה פלואוריד המחזק את השיניים. עם זאת ישנם סוגים רבים של משחות, וכל אחד מהם ממלא תפקיד אחר: הלבנה, חיזוק, ריח נעים, תחושה… טרם נמצאה משחת שיניים שממלאה את כל התפקידים. בחירה נעימה!

מרפאת בינת השן

שיקום הפה הינה מלאכת אמנות לכל דבר.
התאמות של צבע, צורה וטקסטורה, הכרחיות לקבלת תוצאה מושלמת.

במרפאת השיניים בינת השן, אנו מתייחסים אל השינים שלך כאל יצירת אומנות, הן בדיוק הטכני והן בהתאמת צבעים וגוונים, על מנת כדי להגיע לתוצאה המדויקת וההרמונית ביותר לפנים שלך.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן