03-7772074

אבני נזר 18, בני ברק

02-5022121

יפו 216, ירושלים

דרכי פעולה לאחר ניתוח הרמת סינוס/ השתלת עצם

במאמר קודם דברנו על ניתוח הרמת סינוס, הקרוי גם השתלת עצם.

כאשר יש צורך בהשתלת שיניים עליונות – אחוריות, קורה שעצם הלסת דקה מדי ולא מסוגלת להחזיק שתל דנטאלי. לכן מבצעים ניתוח מקדים להשתלת השיניים, בו מרימים את רצפת הסינוס ומשתילים תחתיה חומר עצם.

הניתוח לא דורש היערכות משמעוותית, אך במידה וידוע לכם על רגישות או אלרגיה עונתית, כדאי להימנע מקביעת מועד הניתוח באותה העונה.

בדרך כלל ההחלמה היא מהירה וללא יותר מדי כאבים. נדבר כאן על "היום שאחרי השתלת עצם".

 

כיצד פועלים אחרי השתלת עצם?

בימים שלאחר הניתוח יכולה להתפתח נפיחות באזור. חשוב להימנע מהוצאת אוויר מהאף בצורה המפעילה לחץ. לכן אין לקנח את האף בימים אלו, והרופא צריך גם לתת לכם תרופה למניעת התעטשות. הסיכון הוא שהפעלת לחץ באזור האף ובאזור הניתוח תגרום לתפרים להשתחרר או לחומר העצם לזוז. עלול גם להיווצר דימום מהפה או מהאף.

מעבר לכך, תקבלו משככי כאבים, שטיפת פה למניעת זיהומים, ואנטיביוטיקה. חשוב להישמע להוראות הרופא על מנת למנוע סיבוכים ולהבטיח תוצאות טובות, החלמה נכונה, והשתלת שיניים קרובה.

בין שבוע לעשרה ימים לאחר הניתוח, תחזרו למרפאה, לביקורת והסרת התפרים. בהמשך יהיו עוד מספר ביקורות: חשוב ביותר לוודא שחומר העצם שהושתל נקלט כראוי, ולהעריך מתי תהיה עצם חדשה, ראויה להחדרת שתל דנטלי. בדרך כלל דרושים לפחות שלושה או ארבעה חודשי החלמה לפני תחילת תהליך השתלת שיניים.

סיבוכים אפשריים לאחר השתלת עצם

הסיכון העיקרי של הרמת סינוס הוא קרע בממברנה הדקיקה שעוטפת את חלל הסינוס. אך אין סיבה לחשוש, גם אם נוצר קרע, הרופא עדיין יכול לסגור ולאחות אותו, בצורה שלא תפגע בתפקוד, בקליטת חומר העצם, או בהצלחת השתלת השיניים שתבוא. על מנת למנוע סיבוכים, חשוב גם הפעם לבחור היטב את הרופא שיטפל בכם ואת המרפאה.

במקרים נדירים יותר, חומר העצם לא ייקלט, ולא תתאפשר השתלה. גם זיהום לאחר ניתוח הוא מקרה נדיר, הסיכוי לזיהום הוא אותו הסיכוי שקיים לאחר כל תהליך כירורגי.

כמובן שאם אתם מזהים משהו חריג או חוששים לסיבוכים, צרו מייד קשר עם המרפאה. כמו תמיד, נשמח לעזור ולהיות כאן בשבילכם.

מרפאת בינת השן

שיקום הפה הינה מלאכת אמנות לכל דבר.
התאמות של צבע, צורה וטקסטורה, הכרחיות לקבלת תוצאה מושלמת.

במרפאת השיניים בינת השן, אנו מתייחסים אל השינים שלך כאל יצירת אומנות, הן בדיוק הטכני והן בהתאמת צבעים וגוונים, על מנת כדי להגיע לתוצאה המדויקת וההרמונית ביותר לפנים שלך.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן